Μέτρα για σταδιακή αποκλιμάκωση των τιμών

Σε μια σειρά από ενέργειες προχωρά η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του ζητήματος των αυξημένων τιμών στα σούπερ μάρκετ, έναντι του περιορισμένου εισοδήματος των νοικοκυριών. Στόχος είναι η αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων μέσω τεσσάρων βασικών μέτρων που παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης: μείωση των παροχών προς τα σούπερ μάρκετ, αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων, διασφάλιση «καθαρών» τιμών από το χωράφι έως το ράφι, και εφαρμογή πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για τα βρεφικά γάλατα. Προστίθεται και η πρωτοβουλία «μόνιμης μείωσης τιμής» κατά τουλάχιστον 5% και το «καλάθι του νοικοκυριού», μέτρα τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να αποδίδουν.

Ο Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, καταγράφει σημαντική μείωση του πληθωρισμού, ενώ αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη αποκλιμάκωση τους επόμενους μήνες. Αν και κατά τον πρώτο μήνα του έτους σημειώθηκαν ανατιμήσεις σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως οι χυμοί και το ελαιόλαδο, έχουν παρατηρηθεί μειώσεις τιμών σε τυροκομικά προϊόντα και άλλα καταναλωτικά είδη.

Επιπλέον, η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για σταθεροποίηση των τιμών σε 1.300 προϊόντα μέχρι τον Μάιο συνεχίζει να αποδίδει, με τις τιμές να έχουν μειωθεί κατά 5% ή και περισσότερο, ενώ οι εταιρείες έχουν δεσμευτεί να κρατήσουν αυτές τις τιμές μέχρι τον Μάιο.

Στον τομέα των online σούπερ μάρκετ, οι Έλληνες καταναλωτές αυξάνουν τις προτιμήσεις τους προς τις ηλεκτρονικές αγορές. Σύμφωνα με την Convert Group, η συνολική αξία των αγορών από τα online σούπερ μάρκετ την περασμένη χρονιά άγγιξε τα 306 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15%. Επίσης, παρατηρήθηκε αύξηση στον αριθμό των παραγγελιών και την μέση αξία των προϊόντων.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ αποκαλύπτει σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, με τους πολίτες να επιδιώκουν την εξοικονόμηση χρημάτων και τη μείωση δαπανών, κυρίως σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες. Η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης και έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, ενώ αυξάνεται η προσφυγή σε αποταμιεύσεις για την κάλυψη αναγκών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση και οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου αναλαμβάνουν σημαντικές πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος των αυξημένων τιμών, επιδιώκοντας τη σταθεροποίηση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών και την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά το ρόλο ελληνικής τράπεζας στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά τραπεζικό σκάνδαλο γύρω από τον...

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;

Σάλος στο παρασκήνιο: Ο επιχειρηματίας φίλος του Τσίπρα που «αγοράζει» στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς

Παλιός φίλος του Αλέξη Τσίπρα, επιχειρηματίας με αλλεπάλληλα αποτυχημένα projects, φέρεται να χρηματοδοτεί πολιτικά πρόσωπα και από την Αριστερά και από το ΠΑΣΟΚ, επιδιώκοντας ρόλο διαμορφωτή των εξελίξεων. Στενές σχέσεις με Τσίπρα, παλιά στήριξη στην Αχτσιόγλου