Θρίλερ στα Στενά του Ορμούζ: Ποιες αποφάσεις παίρνουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Περίπου 200 ελληνικά πλοία στον Κόλπο, με 40 στα Στενά του Ορμούζ, αντιμέτωπα με τον κίνδυνο χτυπημάτων και οικονομικής καταστροφής


Σε θρίλερ γεωπολιτικών διαστάσεων εξελίσσεται η παρουσία περίπου 200 ελληνικών δεξαμενόπλοιων και εμπορικών πλοίων στην περιοχή του Περσικού Κόλπου, την ώρα που οι εντάσεις μεταξύ Ισραήλ, ΗΠΑ και Ιράν κλιμακώνονται επικίνδυνα. Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η κατάσταση για περίπου 40 ελληνικά πλοία που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στα Στενά του Ορμούζ, το στρατηγικό πέρασμα που συγκεντρώνει τα βλέμματα όλου του κόσμου.


Η απόφαση του Ιράν και ο κίνδυνος για τη διεθνή ναυσιπλοΐα

Το Ιρανικό Κοινοβούλιο ανακοίνωσε το κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, προκαλώντας αναβρασμό στις ναυτιλιακές κοινότητες και στις διεθνείς αγορές ενέργειας. Αν η ιρανική κυβέρνηση υλοποιήσει αυτή την απόφαση, όλα τα πλοία που θα επιχειρήσουν να περάσουν από τα Στενά θα είναι υποψήφια για επίθεση ή βύθιση. Να σημειωθεί πως από το συγκεκριμένο θαλάσσιο πέρασμα διέρχεται περίπου το 25% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου και το 1/3 της διακίνησης φυσικού αερίου, καθιστώντας το κρίσιμο για την ενεργειακή ασφάλεια του πλανήτη.


Οι Έλληνες πλοιοκτήτες μπροστά σε ιστορικά διλήμματα

Οι Έλληνες εφοπλιστές, ιδιαίτερα οι νεότερης γενιάς, βρίσκονται σε κατάσταση συναγερμού, με αλλεπάλληλες συσκέψεις και διαβουλεύσεις για το πώς θα κινηθούν. Το δίλημμα είναι σκληρό: να αποχωρήσουν άμεσα περνώντας τα Στενά όσο είναι ακόμη ανοιχτά, έστω και χωρίς φορτίο, ή να παραμείνουν στον Περσικό Κόλπο έως ότου ολοκληρωθούν οι φορτώσεις, ρισκάροντας την ασφάλεια πλοίων και πληρωμάτων.

Η παραμονή εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους: τα πλοία που θα εγκλωβιστούν στην περιοχή θα είναι εκτεθειμένα σε χτυπήματα, ενώ ταυτόχρονα θα επιβαρυνθούν με λιμενικά τέλη, μισθούς πληρωμάτων και άλλα κόστη, με αρνητικό οικονομικό αποτύπωμα για τις εταιρείες.


Νεότεροι εφοπλιστές αποχωρούν – Οι έμπειροι ποντάρουν σε υψηλά ναύλα

Η πλειοψηφία των νεότερων πλοιοκτητών φαίνεται πως επιλέγει την ασφαλή έξοδο, όπως μαρτυρά ο συνωστισμός ελληνικών πλοίων στα Στενά του Ορμούζ, προσπαθώντας να διαφύγουν όσο είναι ακόμη εφικτό. Αντίθετα, οι έμπειροι πλοιοκτήτες, οι «γερόλυκοι» της ναυτιλίας που έχουν ζήσει πολέμους και κρίσεις στη Μέση Ανατολή, παραμένουν ανένδοτοι. Έχουν δώσει ρητή εντολή στους καπετάνιους να μην αποπλεύσουν πριν ολοκληρωθούν οι φορτώσεις, ενώ ταυτόχρονα διαπραγματεύονται εξαιρετικά υψηλά ναύλα με αγοραστές πετρελαίου, ποντάροντας σε εκτόξευση της ζήτησης αν τα Στενά παραμείνουν ανοιχτά.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μαξίμου 2015: Το απειλητικό μήνυμα πανίσχυρου εκδότη που «πάγωσε» κορυφαίο υπουργό του Αλέξη Τσίπρα – Η αλήθεια για τους εκβιασμούς στα media

Πρωτοκλασάτος υπουργός δείχνει SMS εκδότη με έμμεση απειλή για πρωτοσέλιδο. Το περιστατικό που αποκαλύπτει πώς λειτουργούσε η πίεση.

ΑΝΑΤΡΟΠΗ στην υπόθεση «εκβιασμού» της Ζέττας Μακρή – Κλειδί το τιμολόγιο που παρουσίασε ο δημοσιογράφος

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση εκβιασμού της Ζέττας Μακρή από δημοσιογράφο. Ο κατηγορούμενος παρουσιάζει τιμολόγιο και κάνει λόγο για εμπορική συμφωνία. Όλα θα κριθούν στο Αυτόφωρο. Οι ισχυρισμοί και η αντίδραση της βουλευτού.

Ναύαρχος Αποστολάκης: Σοβαρές καταγγελίες για τις επιπτώσεις του έργου του Λάτση – Ποιος πληρώνει τις ρήτρες εκατομμυρίων ευρώ;

Ο Ευάγγελος Αποστολάκης καταγγέλλει τα προβλήματα των έργων στο Ελληνικό: κυκλοφορία, ηχορύπανση, πλημμύρες και απώλεια πρασίνου.

Ο Μάκης Βορίδης στη «Γη της Ελιάς»; Παραιτήθηκε και πάει… Μάνη με ρόλο-έκπληξη!

Ο Μάκης Βορίδης παραιτήθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και φημολογείται ότι θα παίξει στη "Γη της Ελιάς" ως Επιθεωρητής Επιδοτήσεων!