Γιατί μπαίνει τέλος στην κοινοβουλευτική διερεύνηση του εγκλήματος στα Τέμπη

Οριστικό τέλος στην κοινοβουλευτική διερεύνηση του εγκλήματος στα Τέμπη μπαίνει σήμερα με την κατάθεση και επίσημα των πορισματικών θέσεων των κομμάτων στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, η οποία επιχείρησε να ρίξει φως στα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

O ΣΥΡΙΖΑ μέχρι τέλους, επιχείρησε να βρεθεί ένας ελάχιστος κοινός τόπος ώστε να κατατεθεί ενιαίο πόρισμα από την πλευρά της αντιπολίτευσης, η οποία ωστόσο προσέκρουσε στην άρνηση των υπόλοιπων κομμάτων.

Συγκεκριμένα, το απόγευμα της Παρασκευής ο ΣΥΡΙΖΑ επανέλαβε την πρότασή του προς τα κόμματα προκειμένου να εκδώσουν κοινό πόρισμα. Η πρόταση αυτή ωστόσο έπεσε στο κενό, καθώς η υπόλοιπη αντιπολίτευση δεν συμφώνησε ως προς τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει η Κουμουνδούρου αναφορικά με τις αίτιες της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ καταλογίζει και πολιτικές αλλά και ποινικές ευθύνες σε πολιτικά πρόσωπα για το έγκλημα των Τεμπών, ενώ ερωτηματικό παραμένει εάν θα στρέφεται και κατά του πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Σπίρτζη. Η επίρριψη ευθυνών στον Κώστα Καραμανλή είναι επίσης δεδομένη και μένει να φανεί τι ακριβώς θα αναφέρει η ΝΔ στο δικό της πόρισμα.

Η κεντροδεξιά παράταξη θα αναφέρει στο πόρισμά της πως, ακόμη και να υπήρχαν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα των Τεμπών, καθώς και πως ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας παραβιάστηκε κατά συρροή το μοιραίο βράδυ.

Παράλληλα, στο ίδιο πόρισμα θα γίνεται εκτενέστατη αναφορά στη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα και θα επιρρίπτονται ευθύνες στον μοιραίο σταθμάρχη και στους μηχανοδηγούς.

Από εκεί και πέρα, το πρώτο κόμμα που κατέθεσε το πόρισμά του στην Εξεταστική αλλά και στη Βουλή, καταλογίζοντας πολιτικές αλλά και ποινικές ευθύνες στους εμπλεκόμενους υπουργούς, ήταν το ΚΚΕ.

Το ΚΚΕ κατηγορεί τους υπουργούς Υποδομών των τελευταίων 30 ετών.

Επιπλέον, «επιβεβαιώθηκαν τόσο οι τεράστιες πολιτικές ευθύνες που διαχρονικά υπήρξαν για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο και την ασφάλειά του, αλλά προέκυψαν και ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων, εν προκειμένω διαχρονικά των υπουργών Μεταφορών, αλλά και άλλων, οι οποίοι διά των ενεργειών ή των σημαντικών παραλείψεών τους υπονόμευσαν την ασφάλεια του σιδηροδρόμου» τονίζει το ΚΚΕ, λέγοντας πως την κύρια πολιτική ευθύνη για την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο και τα τεράστια κενά στα συστήματα ασφαλείας φέρουν οι κυβερνήσεις των τελευταίων 30 ετών, δηλαδή της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΚΚΕ, προκύπτουν σαφέστατες ποινικές ευθύνες των αρμόδιων υπουργών Υποδομών και Μεταφορών της περιόδου 2009-2023 για το «κακουργηματικό αδίκημα της διά παραλείψεως διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ο θάνατος 57 ανθρώπων και η βαριά σωματική βλάβη δεκάδων ακόμα ατόμων.

Μετά τη σημερινή κατάθεση των πορισματικών θέσεων των κομμάτων η Εξεταστική Επιτροπή συνεδριάζει αύριο τελευταία φορά, ενώ θα οριστεί και σχετική συνεδρίαση στην Ολομέλεια, η οποία και θα ρίξει τους τίτλους τέλους της διεύρυνσης της τραγωδίας.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η νέα παρέμβαση του Μανώλη Κοττάκη για το sms της Μαρέβας Μητσοτάκη στον Βαγγέλη Μαρινάκη

Του Μανώλη Κοττάκη Η «Εστία» κυκλοφορεί 148 χρόνια και είναι...

Τσιρίδες και ουρλιαχτά μέσα στη νύχτα από τα οικόσιτα του Μητσοτάκη για την Μαρέβα

Η Πυθία αποκαλύπτει Θλίψη και οίκτος για δημοσιογράφους και τρολς...

Η μεγάλη έκπληξη: Δεύτερο κόμμα στις ευρωεκλογές η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου

Η Πυθία αποκαλύπτει Αναγνώστριες και αναγνώστες μου. Όπως σας έγραψα...