Γελάει ο κόσμος: Στην Εθνική Πινακοθήκη πορτρέτο της Άννας Παναγιωταρέα

Η Ελληνίδα Μόνα Λίζα απέκτησε τη θέση της στην Εθνική Πινακοθήκη.

Σάλο έχει προκαλέσει το πορτρέτο της Άννας Παναγιωταρέα δια χειρός Παναγιώτη Τέτση στην Εθνική Πινακοθήκη, μεταξύ των έργων της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης του σπουδαίου ζωγράφου με τίτλο «Η εμμονή του βλέμματος», η οποία εγκαινιάστηκε χθες.

Στην αρχή φαινόταν απίστευτο, σχεδόν σαν ψέμα. Μόλις έγινε κατανοητό ότι είναι αληθινό –με αφιέρωση μάλιστα του ζωγράφου– άρχισαν τα όργανα. Μα είναι δυνατόν η Άννα Παναγιωταρέα, άμισθη σύμβουλος της υπουργού Πολιτισμού, να έχει το δικό της πορτρέτο σε μια τόσο σημαντική έκθεση του Τέτση με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννησή του;

Διαβάστε οπωσδήποτε: Βίος και Πολιτεία της Άννας Παναγιωταρέα – Πως αρμέγει το δημόσιο – Όλα τα στοιχεία


Κι όμως. Το «Πορτρέτο Α.Π.» (2005) είναι εκεί, στην εκθεσιακή ενότητα «Οι Φίλοι» και μας κοιτάζει κλείνοντάς μας νοερά το μάτι. Σας την έσκασα, σαν να μας λέει, πέρασα στην ιστορία είτε σας αρέσει είτε όχι.

Είναι εξίσου απίστευτο ότι η υπερβολική αυτή προβολή προσωπικής ματαιοδοξίας γίνεται με χρήματα του ΕΣΠΑ σε ένα δημόσιο μουσείο επειδή κάποια που βρίσκεται τόσο κοντά στην εξουσία εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο Τέτσης κάποτε τη ζωγράφισε. Και επειδή δεν βρέθηκε κανένας να το αποτρέψει. Ούτε στο ΥΠΠΟ, ούτε στη διοίκηση της Εθνικής Πινακοθήκης, η οποία μόλις πέρασε μια μεγάλη περιπέτεια με τον βανδαλισμό των έργων της έκθεσης «Η σαγήνη του αλλόκοτου» και προσπαθεί να συνέλθει.

Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι τίποτα δεν θα πάθαινε η έκθεση του Παναγιώτη Τέτση αν έλειπε η κυρία Παναγιωταρέα από τα εκθέματα. Το γιατί δεν το αντιλήφθηκε η Εθνική Πινακοθήκη υποκύπτοντας στις προσωπικές φιλοδοξίες κολλητών της εξουσίας και συμβούλων της διοικητικής προϊσταμένης του μουσείου αξιολογείται, όπως όλα σε αυτή τη ζωή.

Στο διαδίκτυο πάντως τα σχόλια δίνουν και παίρνουν: «Ντα Βίτσιο», «Ο ύμνος της αυτοκρατορικής αυλής», «Η γυναίκα του Καίσαρα», «Να πάτε να το δείτε με τα μάτια σας». «Η τέχνη δεν πρέπει να δίνει εξηγήσεις αλλά καιγόμαστε να μάθουμε γιατί;», «Κράτος-λάφυρο», «Απίστευτο κι όμως αληθινό», «Ας ετοιμαστούμε να δούμε πορτρέτα όλης της οικογένειας Μητσοτάκη». «Τεράστια προσφορά στην ανθρωπότητα» και άλλα πολλά.

Είναι δυνατόν να μην ήξεραν τι θα ακολουθούσε; Να μην πρόβλεψαν τις αντιδράσεις για την πρωτοφανή προβολή της κυρίας Παναγιωταρέα στην Εθνική Πινακοθήκη; Προφανώς και το είχαν προβλέψει. Αλλά δεν τους νοιάζει. Το έκαναν γιατί μπορούσαν. Και γιατί ήταν σίγουροι ότι δεν θα βρισκόταν κανείς να τους εμποδίσει.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;