«Ο ΠΟΕΚΕΠΕ εξαφανίστηκε και τα βρέφη έγιναν prime time αφήγημα – Όλα για τα νούμερα»
Μια πύρινη δημόσια καταγγελία έκανε ξανά ο Αντώνης Κανάκης, αυτή τη φορά με επίκεντρο τις εκπομπές αστυνομικού ρεπορτάζ που, όπως ισχυρίζεται, εμπορεύονται το φρίκη για νούμερα τηλεθέασης.
Μιλώντας μέσα από την εκπομπή «Boomers» στον ΑΝΤ1, έστρεψε τα βέλη του ξεκάθαρα κατά της Αγγελικής Νικολούλη, του Πέτρου Κουσουλού, αλλά και πολλών άλλων εκπομπών που – όπως λέει – μετατρέπουν το αστυνομικό δελτίο σε «lifestyle φρίκης».
«Φτιάχνουν εκπομπές πάνω σε βιασμένα παιδιά και νεκρά βρέφη»
«Γίνεται εκπομπή πάνω σε πτώματα, πάνω σε βιασμένα παιδιά. Και όχι μόνο αυτό. Εκδίδονται και δελτία Τύπου που πανηγυρίζουν για τα νούμερα τηλεθέασης! Είναι να τρελαίνεσαι!» είπε χαρακτηριστικά ο Αντώνης Κανάκης.
Στην εκπομπή της περασμένης εβδομάδας, η επίθεση ήταν πιο ευθεία από ποτέ:
«Υπάρχει μια τραγική ασχήμια στο αστυνομικό δελτίο. Δεν μένει στην ενημέρωση. Η είδηση γίνεται σήριαλ. Γίνεται προϊόν τηλεθέασης. Γίνεται lifestyle».
Το Facebook post που προκάλεσε καταιγίδα: «Τέσσερα νεκρά βρέφη, μηδέν σκάνδαλα»
Λίγες ημέρες αργότερα, ο Αντώνης Κανάκης επανήλθε με καυστική ανάρτηση, σχολιάζοντας την απουσία εστίασης στα μεγάλα σκάνδαλα, όπως ο ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά και τη «χρησιμοποίηση του σοκ για απόσπαση προσοχής».
Στην ανάρτησή του έγραψε:
«Και κάπως έτσι, απλά, ο ΟΠΕΚΕΠΕ έπαψε να είναι πρώτο θέμα. Ένα ακραίο σκάνδαλο που σε άλλη χώρα θα είχε ρίξει κυβερνήσεις, εξαφανίστηκε κάτω από δακρύβρεχτες τηλεθεάσεις και πλατό που… αποστειρώνονται μετά από ομολογίες».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η σύλληψη της Ειρήνης Μουρτζούκου, για τους θανάτους τεσσάρων βρεφών, έφερε «το τέλειο αφήγημα» για να θάψει θεσμικά σκάνδαλα:
«Την κρίσιμη στιγμή… τηλεοπτικές εκπομπές ζωντανεύουν τα εγκλήματα, οι καλεσμένοι αλλάζουν ρόλο, και η πραγματική διαφθορά χάνεται πίσω από τον τηλεοπτικό καπνό.»
Κριτική Κανάκη σε media και κοινό: «Πώς αντέχουμε τόση χυδαιότητα;»
Ο Κανάκης καταλήγει:
«Πείτε μου ειλικρινά, κοντεύετε και εσείς να τρελαθείτε μέσα σε αυτήν την αδιανόητη χυδαιότητα στην οποία πλέον ζούμε;»
Ενώ η συζήτηση για τον τρόπο κάλυψης ευαίσθητων υποθέσεων μαίνεται, η κριτική του Κανάκη βρίσκει πολλούς αποδέκτες — και στους τηλεθεατές, και στους ίδιους τους παρουσιαστές.
Ολόκληρη η ανάρτηση:
Και κάπως έτσι απλά, ο ΟΠΕΚΕΠΕ έπαψε να είναι πρώτο θέμα.
Ένα ακραίο σκάνδαλο που εάν έσκαγε σε μια οποιαδήποτε άλλη δημοκρατική χώρα που:
- Τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης δεν είναι ελεγχόμενα από το κράτος,
- Οι θεσμοί λειτουργούν και μάλιστα ανεξάρτητα,
- Οι πολίτες, αντί να σκοτώνονται μεταξύ τους ως φανατικοί οπαδοί των ίδιων παρατάξεων που διαχρονικά έχουν διαλύσει την πατρίδα τους, ενδιαφέρονται αποκλειστικά για το καλό της χώρας τους,
θα είχαν έρθει τα πάνω κάτω.
Εδώ, στο Ελ Σαλβαδόρ της Ευρώπης, οι αποκαλύψεις έρχονται όχι από το ίδιο το κράτος, αλλά από την Ευρωπαία εισαγγελέα και μετά αναλαμβάνει με εγγυημένη επιτυχία το γραφείο επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων:
-Δυο τρεις εικονικές παραιτήσεις στάχτη στα μάτια του κόσμου,
-Το αφήγημα του «ηγέτη» που όχι μόνο δεν ευθύνεται για τίποτα, αλλά ως Ηρακλής καθαρίζει τους στάβλους του Αυγείου από την κοπριά που ο ίδιος και οι όμοιοι του δημιούργησαν και βέβαια,
-Η τυχαία αυτή τη δεδομένη χρονική στιγμή, σύλληψη ενός ατόμου που επί τόσο καιρό κυκλοφορούσε ελεύθερο, καλεσμένο συνεχώς στα διάφορα πάνελ των ίδιων μέσων που τώρα «πέφτουν από τα σύννεφα» και με αποτροπιασμό απολυμαίνουν τις καρέκλες των πλατών τους, στις οποίες το άτομο αυτό καθόταν κάθε τρεις και λίγο.
Και κάπως έτσι, ο θάνατος τεσσάρων βρεφών, θα αναστήσει τηλεθεάσεις και θα θάψει όλα όσα καλό είναι να μην ακούγονται και τόσο δυνατά.
Υ. Γ. Πείτε μου ειλικρινά, κοντεύετε και εσείς να τρελαθείτε μέσα σε αυτήν την αδιανόητη χυδαιότητα στην οποία πλέον ζούμε;