Αναταραχή για «μυστηριώδεις πτήσεις» Boeing 747 από Κίνα προς Ιράν – Υποψίες για μεταφορές εν μέσω πολέμου

Πτήσεις που «χάνονται» από τα ραντάρ, φήμες για υποστήριξη της Τεχεράνης από το Πεκίνο – Τι αποκαλύπτουν ειδικοί και δορυφορικά δεδομένα


Τουλάχιστον πέντε πτήσεις Boeing 747 καταγράφηκαν να απογειώνονται από κινεζικά αεροδρόμια με κατεύθυνση το Ιράν την εβδομάδα από τις 14 Ιουνίου 2025, πυροδοτώντας ανησυχίες για ενδεχόμενη εμπλοκή της Κίνας στον πόλεμο Ισραήλ – Ιράν.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του FlightRadar24 και ρεπορτάζ της The Telegraph, τα αεροσκάφη ακολούθησαν μια διαδρομή μέσω Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν και Τουρκμενιστάν, πριν εξαφανιστούν από τα ραντάρ κοντά στα ιρανικά σύνορα. Επισήμως, είχαν ως τελικό προορισμό το Λουξεμβούργο, αλλά δεν εντοπίστηκαν ποτέ στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.


Εμπλοκή ή απλή σύμπτωση; ΗΠΑ και Ισραήλ παρακολουθούν στενά

Η χρονική συγκυρία αυτών των πτήσεων, εν μέσω συνεχών ισραηλινών επιθέσεων σε πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, έχει οδηγήσει αναλυτές στο συμπέρασμα ότι το Πεκίνο ενδέχεται να υποστηρίζει έμμεσα την Τεχεράνη, είτε με υλικό, είτε με εκκένωση προσωπικού ή μεταφορά ευαίσθητων κρατικών αρχείων.

Ο Robert Greenway, επικεφαλής του Κέντρου Εθνικής Άμυνας του Heritage Foundation, δήλωσε:
«Το 43% του πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας προέρχεται από τη Μέση Ανατολή – η σχέση με το Ιράν είναι στρατηγική».

Ο ίδιος τόνισε ότι το Πεκίνο αγοράζει ιρανικό πετρέλαιο σε τιμές κάτω της αγοράς, τροφοδοτώντας τόσο την κινεζική οικονομία, όσο και τις στρατιωτικές της φιλοδοξίες, ενώ χαρακτήρισε «απίθανη» τη μεταφορά στρατιωτικών όπλων, θεωρώντας πιο λογικό το σενάριο στρατηγικής αποχώρησης ανθρώπων και υλικού.


Αντιρρήσεις και διαψεύσεις: «Οι πτήσεις δεν είναι αυτό που φαίνονται»

Ωστόσο, όχι όλοι οι αναλυτές συμμερίζονται τον συναγερμό. Ο Tuvia Gering, συνεργάτης του Atlantic Council, τόνισε ότι οι πτήσεις αυτές δεν είναι “μυστηριώδεις”, αλλά συνηθισμένες εμπορευματικές αποστολές μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας logistics, με συχνή στάση στο Ασγκαμπάτ (Τουρκμενιστάν).

Όπως αναφέρει:
«Οι ιστότοποι παρακολούθησης συχνά “χάνουν” τις πτήσεις λίγο πριν την προσγείωση και εμφανίζουν προβλεπόμενη πορεία που μοιάζει να περνά στο Ιράν, αλλά τελικά προσγειώνονται στο Τουρκμενιστάν και απογειώνονται ξανά».

Οι αριθμοί ουράς των αεροσκαφών, οι ρουτίνες πτήσεων και το ιστορικό κινήσεων αποδεικνύουν, σύμφωνα με ειδικούς, ότι πρόκειται για εμπορικά δρομολόγια και όχι στρατιωτικές αποστολές.


Πόλεμος φημών ή γεωπολιτική πραγματικότητα; Ο ρόλος της Κίνας υπό το μικροσκόπιο

Η αδιαφάνεια των πτήσεων, σε συνδυασμό με την απόλυτη σιωπή του Πεκίνου και τη μη επιβεβαίωση από τις κινεζικές ή ιρανικές αρχές, δημιουργούν ένα εύφλεκτο κλίμα υποψίας, ειδικά εν μέσω ενός εν δυνάμει παγκόσμιου ενεργειακού και στρατιωτικού αναβρασμού.

Αναλυτές εκτιμούν ότι η Κίνα επιχειρεί να διατηρήσει διακριτική παρουσία, χωρίς άμεση εμπλοκή, ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο υποστηρικτικών ενεργειών προς το Ιράν, σε “γκρίζες ζώνες” στρατηγικής συνεργασίας.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μαξίμου 2015: Το απειλητικό μήνυμα πανίσχυρου εκδότη που «πάγωσε» κορυφαίο υπουργό του Αλέξη Τσίπρα – Η αλήθεια για τους εκβιασμούς στα media

Πρωτοκλασάτος υπουργός δείχνει SMS εκδότη με έμμεση απειλή για πρωτοσέλιδο. Το περιστατικό που αποκαλύπτει πώς λειτουργούσε η πίεση.

ΑΝΑΤΡΟΠΗ στην υπόθεση «εκβιασμού» της Ζέττας Μακρή – Κλειδί το τιμολόγιο που παρουσίασε ο δημοσιογράφος

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση εκβιασμού της Ζέττας Μακρή από δημοσιογράφο. Ο κατηγορούμενος παρουσιάζει τιμολόγιο και κάνει λόγο για εμπορική συμφωνία. Όλα θα κριθούν στο Αυτόφωρο. Οι ισχυρισμοί και η αντίδραση της βουλευτού.

Ο Μάκης Βορίδης στη «Γη της Ελιάς»; Παραιτήθηκε και πάει… Μάνη με ρόλο-έκπληξη!

Ο Μάκης Βορίδης παραιτήθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και φημολογείται ότι θα παίξει στη "Γη της Ελιάς" ως Επιθεωρητής Επιδοτήσεων!

Ναύαρχος Αποστολάκης: Σοβαρές καταγγελίες για τις επιπτώσεις του έργου του Λάτση – Ποιος πληρώνει τις ρήτρες εκατομμυρίων ευρώ;

Ο Ευάγγελος Αποστολάκης καταγγέλλει τα προβλήματα των έργων στο Ελληνικό: κυκλοφορία, ηχορύπανση, πλημμύρες και απώλεια πρασίνου.