Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Τεράστιες αυξήσεις την τελευταία 5ετία

Πάνω από 45% είναι πλέον η αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για ένα απλό εισιτήριο χωρίς επιστροφή σε προορισμούς όπως η Ικαρία, η Κεφαλονιά και η Σάμος.

Το 60% ξεπερνά η αύξηση για ακτοπλοϊκά εισιτήρια με αυτοκίνητο στα Χανιά και το 40% σε Σάμο, Ικαρία, Ρόδο. Η Κέα (Τζια) από την άλλη, έχει την μικρότερη αύξηση με μόλις 6%.

Επιπλέον, μεγάλες αυξήσεις έχουν παρατηρηθεί την τελευταία 5ετία στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σχεδόν σε όλους τους δημοφιλείς προορισμούς.

Η ομάδα της online πλατφόρμας κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ferryroute.com, συνέκρινε τις τιμές την τελευταία 5ετία και παρουσίασε τους προορισμούς που οι τιμές σημείωσαν την μεγαλύτερη άνοδο.

Σημαντικό ρόλο για την αύξηση των τιμών έπαιξε ο Covid-19, καθώς η «επιστροφή στην κανονικότητα» συνδυάστηκε με ακριβότερα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Ωστόσο, η μεγαλύτερη αύξηση έγινε το 2022, όταν στο διάστημα Απρίλιος – Ιούλιος είχαμε συνεχόμενες αυξήσεις.

Ο κυριότερος παράγοντας είναι η αύξηση των τιμών των καυσίμων και η αύξηση του πληθωρισμού, αφού όλα έχουν ακριβύνει. Ένας άλλος λόγος είναι η άνοδος του κόστους εργασιών, η αυξημένη ζήτηση, σε συνδυασμό με την περιορισμένη προσφορά θέσεων και επίσης οι αλλαγές στις εμπορικές πολιτικές των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Φτάνοντας στο 2024, προστέθηκε και το γεγονός ότι η ναυτιλία εντάσσεται στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ, δηλαδή αυξημένο κόστος για τις εταιρείες. Στους πίνακες, βλέπουμε την αύξηση της τιμής σε δημοφιλείς προορισμούς για απλό εισιτήριο (Οικονομική Θέση – Deck) με αυτοκίνητο και χωρίς, για εισιτήρια μονής διαδρομής. Οι τιμές που αναφέρονται έχουν υπολογιστεί με συμβατικά καράβια και όχι με ταχύπλοα, μονής διαδρομής από το λιμάνι του Πειραιά, Κυλλήνης (προς Ζάκυνθο και Κεφαλονιά) και Ραφήνας (προς Άνδρο) και χωρίς να παρέχουν εκπτώσεις ή πακέτα προσφορών.

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Προορισμοί

Χανιά: Τα Χανιά είναι ένας από τους προορισμούς που έχουν σημειώσει την μεγαλύτερη αύξηση. Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου (Οικονομική Θέση – Deck) χωρίς επιστροφή ήταν 27€ το 2019 και πλέον, έχει εκτοξευθεί στα 41€, δηλαδή γνώρισε ποσοστιαία αύξηση 51.85%. Στο αυτοκίνητο η αύξηση ξεπερνά το 60% (από 49€ πλέον κοστίζει 79€).

Σαντορίνη: Η Θήρα είναι ένας από τους προορισμούς με την μεγαλύτερη άνοδο. Ένα απλό εισιτήριο (Οικονομική Θέση – Deck) κόστιζε περίπου 41€ το 2019, ενώ με αυτοκίνητο η τιμή του ήταν γύρω στα 91€. Φέτος, οι τιμές αντίστοιχα είναι 58 και 128€, δηλαδή 40% ακριβότερες!

Ρόδος: Τεράστια είναι η αύξηση και για το σμαραγδένιο νησί, εκεί όπου ένα απλό εισιτήριο (Οικονομική Θέση – Deck) κόστιζε το 2019 65€ και φέτος 91€ (αύξηση περίπου 39%). Το 44% έχει φτάσει η αύξηση των τιμών με αυτοκίνητο, αφού το κόστος απλής μετάβασης το 2019 ήταν 104€ και φέτος είναι 150€.

Τήνος: Σε επίπεδα Ρόδου κινείται και το νησί της Παναγίας, με τις αυξήσεις να βρίσκονται στο 40%, τόσο για απλή μετάβαση ενός ατόμου σε οικονομική θέση – Deck (από 35€ σε 49€), όσο και για μετάβαση με αυτοκίνητο (από 79€ σε 110€).

Πάρος: Ακόμη ένας δημοφιλής προορισμός που οι τιμές των ακτοπλοϊκών έχουν παρουσιάσει μεγάλη άνοδο. Από 36€ το 2019 η απλή μετάβαση κοστίζει πλέον 50€, ενώ με αυτοκίνητο η τιμή αυξήθηκε από 83€ στα 116€ (αύξηση και στα δύο σχεδόν 40%).

Όλες ανεξαιρέτως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μην έχοντας άλλη επιλογή, δίνουν εκπτώσεις σε ειδικές κατηγορίες επιβατών, (πολύτεκνοι, φοιτητές, τρίτεκνοι, άτομα με αναπηρίες- ΑΜΕΑ). Σε προορισμούς όπως Δωδεκάνησα, Κρήτη, Σποράδες, Κυκλάδες κλπ, πέραν των συνηθισμένων εκπτώσεων υπάρχουν και επιπλέον προσφορές με προγράμματα μελών, οικογενειακές προσφορές ή με το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Απαντήσεις προσπαθεί να δώσει το υπουργείο Ναυτιλίας για το θέμα με τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μετά τις σφοδρές αντιδράσεις επιβατών και φορέων, αλλά και λόγω των δημοσιευμάτων από ΜΜΕ.

Με ένα μακροσκελές non paper, παραδέχεται ότι παρατηρήθηκε αύξηση τιμών, όμως μόνο σε 2-3 περιπτώσεις και συγκεκριμένα στις γραμμές Σποράδες, Λαύριο – Λήμνος και Ραφήνα – Ανδρος, κατά τα άλλα βλέπει τις τιμές «σταθερές στη φετινή σεζόν και έως μειούμενες στα συμβατικά πλοία».

Για τις γραμμές που παρατηρήθηκε η απότομη αύξηση ζήτησε τη συνδρομή της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Διαβάστε οπωσδήποτε

Αποκλειστικά στο Periodista:

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο πόλεμος του Στέφανου Κασσελάκη στο deal της Attica Bank είναι πόλεμος (και) στον Αλέξη Τσίπρα

PeriodistaΤις προάλλες εξηγήσαμε για ποιους λόγους ο Στέφανος Κασσελάκης...