Ακρίβεια: Νέες ανατιμήσεις «φωτιά» στο ράφι με εκτόξευση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ

Νέες μεγάλες ανατιμήσεις φτάνουν αυτές τις μέρες στα σούπερ μάρκετ την ώρα που οι εταιρείες αυτές βλέπουν τον τζίρο τους να εκτοξεύεται, ενώ οι πολίτες βιώνουν μεγάλη απώλεια εισοδήματος. Παράλληλα, η κυβέρνηση έχει επιλέξει την εφαρμογή του «καλαθιού του νοικοκυριού», το οποίο δεν έχει προσφέρει το παραμικρό, κάτι το οποίο αποτυπώθηκε και στα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, που έδειξαν ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα «έτρεξε» με ρυθμό 15,5% τον Δεκέμβριο του 2022 (2 Νοεμβρίου ξεκίνησε το «καλάθι»). Σύμφωνα με πληροφορίες, από τους προμηθευτές και τη βιομηχανία, αυτή τη στιγμή φτάνουν προϊόντα στα σούπερ μάρκετ με ανατιμήσεις έως 20%, οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις προηγούμενες.

Οσο για το «καλάθι», σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, την 11η βδομάδα εφαρμογής του «καλαθιού του νοικοκυριού» από τα 833 προϊόντα μόλις στα 52 μειώθηκε η τιμή, στο ελάχιστο βέβαια, στα 55 προϊόντα (ποσοστό 7%) η τιμή αυξήθηκε, ενώ σε 726 (87%) παρέμεινε σταθερή.

Δείτε σχετικό πίνακα

Αύξηση τζίρου στα σούπερ μάρκετ κατά 400 εκατ.

Από εκεί και πέρα, οι εταιρείες των σούπερ μάρκετ είδαν τον τζίρο τους να αυξάνεται κατά σχεδόν 400 εκατ. ευρώ το 11μηνο ΙανουάριοςΝοέμβριος του 2022.

Ειδικότερα, η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5,4% στα 7,598 δισ. ευρώ, από 7,209 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2021, δηλαδή τα σούπερ μάρκετ πρόσθεσαν στα ταμεία τους επιπλέον 398 εκατ. ευρώ. Η μεγαλύτερη θετική ποσοστιαία μεταβολή 6,77% καταγράφεται στις πωλήσεις χύμα προϊόντων, με τις πωλήσεις προϊόντων σταθερού barcode να έχουν αυξηθεί κατά 5%.

Τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις σε αξία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 9,6%, από 10,2% τον Οκτώβριο και 11,1% τον Σεπτέμβριο, με τους ταχυκίνητους κωδικούς (προϊόντα όπως γάλα, ψωμί) να έχουν αυξηθεί κατά 10,2%, από 10% τον Οκτώβριο και 11,1% τον Νοέμβριο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το 11μηνο ΙανουαρίουΝοεμβρίου αυξήθηκαν κατά 15% και το μερίδιό τους διαμορφώθηκε στο 16,2%, από 16,1% που ήταν στο 10μηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου.

Περικοπές των καταναλωτών

Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές κάνουν περικοπές όπου μπορούν. Γι’ αυτό και υποχώρησαν οι πωλήσεις -σε όγκο- στα τρόφιμα κατά 0,6%, 4,4% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και 5,7% στα προϊόντα για το σπίτι.

Ο πληθωρισμός, οι ανατιμήσεις και η αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά έχουν επηρεάσει και τις προσφορές, που έχουν μειωθεί κατά 1,3 μονάδες στους ταχυκίνητους κωδικούς, 0,8 μονάδες στα τρόφιμα, 2,3 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και 3,4 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι. Την ίδια στιγμή, η τιμή ανά μονάδα προϊόντος έχει αυξηθεί, σύμφωνα με την IRI, κατά 6,4% στους ταχυκίνητους κωδικούς, 6,4% στα τρόφιμα, 8,4% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 8% στα προϊόντα για το σπίτι.

Η ακρίβεια στα τρόφιμα

Οπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Δεκέμβριο, συνεχίζεται η ακρίβεια σε όλους τους τομείς και μάλιστα με υψηλό ρυθμό, με την ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά να σημειώνει νέα άνοδο της τάξης του 15,5%. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Δεκέμβριος είναι ο 19ος μήνα κατά τον οποίο σημειώνονται αυξήσεις στην ομάδα αυτή, με την τάση να είναι αυξητική, καθότι τον Νοέμβριο του 2022 ήταν στο 15%, ενώ τον Οκτώβριο του 2022 στο 14,8%.

Σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία, αυξήσεις 25,6% καταγράφονται στα γαλακτοκομικά, 21,7% στα έλαια, 18,1% στο ψωμί και στα δημητριακά, 17,8% στα κρέατα. Ακριβότερα κατά 13,1% τα λαχανικά. Αυξήσεις 18,1% καταγράφονται στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μυστικές δημοσκοπήσεις – Εφιάλτης για τον Μητσοτάκη: Η Ελληνική Λύση πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας

Ανατροπή στις μυστικές δημοσκοπήσεις: Η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου αναδεικνύεται πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας και διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στη Βόρεια Ελλάδα

Προβληματισμός και μεγάλη αγωνία των ολιγαρχών για τον Τσίπρα – Η αναπόφευκτη σύγκριση με τον Μαρινάκη

Σκεπτικισμός στους επιχειρηματικούς κύκλους που στηρίζουν τον Αλέξη Τσίπρα, καθώς η εμφάνισή του στο συνέδριο του Economist θεωρήθηκε «άχρωμη» και χωρίς απήχηση

Η ηχηρή απουσία από την ομιλία Τσίπρα – Το μήνυμα που ανησύχησε τους επιτελείς

Η απουσία της Όλγας Γεροβασίλη από την ομιλία Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη προκαλεί ερμηνείες και σενάρια για την επόμενη μέρα του πρώην πρωθυπουργού

Μυστική δημοσκόπηση – «καμπανάκι πολιτικού θανάτου» για τον Μητσοτάκη: Κατρακυλά η ΝΔ – Κάτω από το 25% η πραγματική απήχηση λίγο πριν τη...

Μυστική δημοσκόπηση-σοκ μετά το καλοκαίρι δείχνει κατάρρευση της ΝΔ κάτω από το 25%. Πτώση άνω των 5 μονάδων στην πρόθεση ψήφου και πανικός στο Μαξίμου λίγο πριν τη ΔΕΘ