Έγγραφο «βόμβα» της ΡΑΣ: Κλείνουν γραμμές του σιδηροδρομικού δικτύου για λόγους ασφαλείας

15 μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) με ένα έγγραφο βόμβα αποφασίζει το κλείσιμο συγκεκριμένων σιδηροδρομικών γραμμών για λόγους ασφαλείας, καθώς τα μεγάλα κενά ασφαλείας και λειτουργικότητας παραμένουν.

Επιπλέον, με το ίδιο έγγραφο απορρίπτει την αίτηση για την Επικαιροποίηση Έγκρισης Ασφαλείας του Διαχειριστή Υποδομής του ΟΣΕ.

Υπενθυμίζεται πως προ λίγων ημερών είχε σταλεί εξώδικο του σωματείου μηχανοδηγών της Πανελλήνιας Έλξης Προσωπικού (ΠΕΠΕ) προς το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τη ΡΑΣ, τον ΟΣΕ και την Hellenic Train με το οποίο έκρουαν εκ νέου των κώδωνα του κινδύνου για τα σοβαρά κενά ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα μπορούσαν να επιφέρουν νέα δυστυχήματα και ανθρώπινες απώλειες.

Τι αποφασίζει η ΡΑΣ

Η ΡΑΣ απορρίπτει την αίτηση επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας του ΔΥ ΟΣΕ, η οποία ζητήθηκε από τη ΡΑΣ και υποβλήθηκε από τον ΟΣΕ, λόγω ουσιωδών μεταβολών στα υποσυστήματα, υποδομής, σηματοδότησης και ενέργειας που προκλήθηκαν εξαιτίας των κακοκαιριών DANIEL και ELIAS, καθώς ο ΟΣΕ :

Δεν προσκόμισε τις αιτηθείσες από τη ΡΑΣ πληροφορίες/έγγραφα,
Δεν κατέθεσε παράβολο τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ για ουσιώδη επικαιροποίηση έγκρισης ασφάλειας
Επίσης η ΡΑΣ ζητά:

Να αφαιρεθούν τα τμήματα της σιδηροδρομικής υποδομής «Λάρισα – Βόλος», «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα» και του κλάδου ανόδου «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος», από το πεδίο εφαρμογής της χορηγηθείσας, υπ. αριθμ. Αναγνώρισης EL 21 2022 0001 επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας ΔΥ, διότι δεν λειτουργούν, λόγω ουσιωδών μεταβολών στα υποσυστήματα υποδομής, και παρατρόχιου ελέγχου-χειρισμού και σηματοδότησης εξαιτίας των κακοκαιριών DANIEL και ELIAS.
Να αφαιρεθεί το τμήμα της σιδηροδρομικής υποδομής «Έδεσσα – Φλώρινα» από το πεδίοεφαρμογής της χορηγηθείσας, υπ. αριθμ. Αναγνώρισης EL 21 2022 0001 επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας ΔΥ, διότι δεν λειτουργεί εξαιτίας προβλημάτων επικοινωνίας.
Τη λήψη επιπλέον μέτρων από τον ΟΣΕ (π.χ. στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες ανά βάρδια κ.α.), και την υποβολή στην Αρχή σχεδίου δράσης, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΕ 1078/2012 για την κυκλοφορία στον κλάδου καθόδου του τμήματος «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος» το αργότερο έως 15- 07-2024.
Μεγάλο ενδιαφέρον έχουν όσα λαμβάνει υπόψη η ΡΑΣ για να προβεί στα συγκεκριμένα συμπεράσματα, καθώς αναδεικνύουν ευθύνες του ΟΣΕ. Συγκεκριμένα το έγγραφο της ΡΑΣ επικαλείται μεταξύ άλλων τα εξής:

  • τις ελλείψεις (i έως vi) της υπ. αριθμ. πρωτ. 9014098/08.02.2024 Αίτησης του ΟΣΕ όπως αναφέρονται στο 856/04.03.2024 έγγραφο της ΡΑΣ.
  • την μη προσκόμιση από τον ΟΣΕ των ζητούμενων με το ίδιο έγγραφο πληροφοριών και εγγράφων προς την Αρχή σχετικά με τις ανωτέρω ελλείψεις.
  • της αναφερόμενης ειδοποίησης στο ίδιο έγγραφο ότι «…Σε διαφορετική περίπτωση, η ΡΑΣ θα εξετάσει το ενδεχόμενο λήψης απόφασης για την απόρριψη της ανωτέρω αίτησης» σύμφωνα με το άρθρο 4.8. της Σύστασης (ΕΕ) 2019/780.
  • το υπ. αριθμ. πρωτ. 9070044/07-12-2023 (σχετ. 7) έγγραφο της Διεύθυνσης κυκλοφορίας του ΟΣΕ στο οποίο αναφέρεται ότι στο τμήμα «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος» ισχύουν οι διατάξεις «Μονή γραμμή, αίτηση γραμμής. Σε κατάλληλες ώρες στελεχώνεται ο Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου. Κυκλοφορία από τον ως 06.09.2023 κλάδο καθόδου. Μέγιστη ταχύτητα : Άγιος Στέφανος Ξ. – Θαυμακός 100 χ.α.ω. Θαυμακός – Μεζούρλος 80 χ.α.ω.».

    Διαβάστε οπωσδήποτε

    Αποκλειστικά στο Periodista:

    google news svg icon

    Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

    Περισσότερα

    Άρθρα
    ΔΗΜΟΦΙΛΗ

    Τα τρία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που αν «πέσει» ο Στέφανος Κασσελάκης «χάνονται»

    Η Πυθία αποκαλύπτειΑς μην γελιόμαστε. Τα φαινόμενα στον ΣΥΡΙΖΑ...

    Η «βόμβα» που έχει στο συρτάρι του ο Στέφανος Κασσελάκης για τον Αλέξη Τσίπρα

    Η Πυθία αναρωτιέται Αναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι.Ο...

    Ο πόλεμος του Στέφανου Κασσελάκη στο deal της Attica Bank είναι πόλεμος (και) στον Αλέξη Τσίπρα

    PeriodistaΤις προάλλες εξηγήσαμε για ποιους λόγους ο Στέφανος Κασσελάκης...